Monday, September 26, 2011

China 2011.......

Dah terlamabat sebenarnya aku menulis tentang perjalanan aku ke China ni....... lama tk menjengah diari aku ni. Konon2nya tu sibuk sangat la... hehehe... padahal, tk de la sibuk mana pun. Cuma tak sempat je.
Hehehe.... tengok la tu... barang2 yang aku packing nk bwk gi china. Nampak tak maggi tu.... huhuhu... tu bekalan darurat sebenarnya. Maklum le, kat sana lom tau lagi mcmana menu makanannya.... kalau la tekak aku ni bleh lalu....
Excited gila sebenarnya nk pegi ni. Flight dari Singapore Airport... Aku pun tak tau kenapa package tu tak lalu Malaysia je... Tapi tak pe la, yang penting dapat berjalan. Hehehe...... bab perabih duit ni bagi je la kat aku, sukanyer.....

tengok la muka anak2 aku yang seronok sangat menarik bagasi....
huhuhu.... alahai ameir & aleif.... lapar ye sayang... 
ciannye..... habis dah maggi yg aku bwk dia orang bedal..... ni sebenarnya baru sampai kat china... lebih kurang kul 2 pg.... kebuluran...
makan kenyang2 ye sayang.... sok pagi nk gi jalan2.....
Suatu pagi di wilayah Shuzou, China.......
Waktu orang keluar gi keje.... moto dia orang kat sana mesra alam... pakai bateri je... ramai jugak yang naik basikal je.... helmet..... emmm.... memang tak jumpa pun..... moto dia orang tk leh buat merempit.... slow giler la.... heehhehe..
Aku rasa kalau hantar mat2 rempit kat malaysia ni ke china... confirm insaf... hahha....
                                                                                                                                                                    
Posing kat West Lake.... cantik, sejuk.....

My Family.......
Ni kat  Tongli Water Village (Song Dinasty)
Over 1,000 years of history and cultural heritage...
Kat kilang sutera paling glamer di China....
Ala.... lupa plak namanye apa yek... isk..isk... Apasal la ku ni asyik blur je... mende senang pun asyik lupa jek..... banyak makan semut kot... hehehe....
Banyak lagi tempat aku pegi.... memang la seronok sebab bukan aku yang keluar duit kan... hehehe... tolong habiskan duit ada la...... shopping tak ingat tu....

 The Three Kingdoms.....
Ala.... kat sini la selalunya dia org shoot cerita klasik china... crite kung fu tu... cantik sangat tempat ni..... konsep taman tema la lebih kurang.... ke... memang taman tema kot... hehehe.... aku plak confuse..... anyway... apa2 je la... yg penting aku dh sampai...
Ha...... dah sampai pun kat bandaraya Shanghai......
Nampak tak mercu tanda kat belakang tu... tu la bukti aku dah sampai Shanghai, China.
Huhuhuhu..... tak sangka... sampai jugak aku akhirnya....
Kenangan Terindah tu...
Ni la sebahagian hidangan yang terpaksa aku telan.....
Ceh.... memang tak kena langsung dgn tekak aku... semuanya sayur2an... memang tk merasa la nak makan ayam langsung. Cuak aku. Confirm tak halal punya. Yang aku kena telan ni pun kira darurat la. Kalau tak, tak ingin aku.... huhuhu.... Yang paling kesian anak2 aku la.... dah la memang tak suka makan sayur. Aku order telor je tuk anak2 aku.... tapi tu la.... tak sempat nak amik gambar pun.... selamat kena telan dah.... hahahha.....
6 hari 5 malam bukannya masa yang pendek. Pada aku tu dah lama sangat tinggalkan bumi Malaysia yang aku cinta. Bila ada kat tempat orang, baru la aku hargai sangat negara sendiri. Pegi tempat orang ni nampak je macam best.... sebenarnya rindu kat Malaysia.... huwaaaaa...... nak balik....!!!

Yess..... akhirnya selamat jugak aku sampai kat negara tercinta......MALAYSIA!!!!
Aku dah balik!!!!.... sukanye ati..... membawa semua kenangan yang aku kutip kat negeri orang....(ceh... mcm la lama sangat aku pegi.... hehhee.... org yang dok oversea lelama tu pun tk kecoh macam aku kan)

Itu la sebahagian dari gambo2 aku kat China....... sebahagian dari 300 lebih keping yang aku amik.... hehehe..... banyak kan.... tak pe la.... simpan buat koleksi peribadi. Tak tau lagi la bila bleh sampai ke sana lagi....
Dah le.... cukup la dulu... nnt lain kali nk cerita pasal lain plak. Penat dah ni..... Keje aku plak tak siap2... `Abang Long' (gelaran utk boss aku le).... sibuk dah cari aku ni..... Ye la.... aku siapkan la keje tu nanti.... tak menyabo ler....

Chaw dulu........ emmm....

No comments:

Post a Comment